گزارش برنامه پیمایش دره زیبای شمخال 22و23مرداد94

به نام یزدان پاک

با درود و سلام

بعد ازظهر پنجشنبه 22 - 5 - 94 ساعت 13:15 از ایستگاه اتوبوس کلانتری سجاد در مشهد به طرف باجگیران حرکت کردیم . برای رسیدن به این منطقه باید از شهر قوچان به سمت درگز رفته و از اواسط جاده دو مسیر برای باجگیران هست یکی جاده قدیمی که از امامقلی عبور می کنه و یکی دیگه جاده جدیدی است که از اسفالت خوبی برخوردار است ولی راهش نسبت به جاده امامقلی دورتر است به هر حال ما از جاده امامقلی و "دوربادام" رفتیم به خاطر نزدیکی راه . ساعت 17:30 به باجگیران رسیدیم و با هماهنگی های که از طرف حاج اقای حسینی  انجام گرفته بود در باجگیران اسکان یافتیم ( در اینجا جا داره ازهمنورد خوبمون حاج آقای حسینی و آقای هوشنگی بابت تمام زحماتشون تشکر کنم )

رئوس برنامه باطلاع همنوردان عزیز رسانده شد وباتفاق دوستان در باجگیران دور زدیم و از گمرک هم دیدن کرده و به محل اسکان برگشتیم

بعد از صرف شام و استراحت ساعت 4:30صبح بیدار باش زده شد محل استراحت را بطرف روستای شمخال (که حدود یکربع فاصله دارد) ترک کردیم و ساعت 6 صبح راهپیمایی آغاز شد و ساعت ۷:۳۰ به آبشار اول رسیدیم صبجانه را در زیر درختان گردو صرف کرده و پنج نفر بخاطر خودروهاشون برگشتند  تیم ساعت هشت و نیم به راه خود ادامه داد و ۹:۰۰ به محلی معروف به حمام رسیدیم  در ادامه که مسیر سخت تر و صعب العبورتر می گشت بعد از گذر از سه نردبان (که فقط یکی از آنها باقی مانده بود ) ساعت ۱۴:۰۰ برای صرف نهار توقف کرده ساعت ۱۵:۰۰به راه خود ادامه دادیم و ساعت 17:30به  نزدیکی روستای درونگر که انتهای دره محسوب می شه رسیده سوار اتوبوس شده و ساعت 23 به مشهد رسیدیم

طبق تابلویی که اول دره نصب شده دره شمخال از خود روستا تا درونگر ۱۸ کیلومتر تا دوراهی دوربادام ۱۲ کیلومتر و تا دوربادام ۳۰ کیلومتر فاصله دارد

آمار این برنامه

رفت : 13:15 روز پنحشنبه 22-5-94

برگشت: 23 جمعه شب    23-5-94

شرایط جوی : صاف معتدل

وسیله : عمومی اتوبوس و چند دستگاه سواری

وعده غذایی : سه وعده

تعداد شرکت کننده : 48 نفر

آقایان و خانم ها :حسین و رضا رضوانی - جلالی - علی امینی - سعید و نیکی و مریم و امید اشراقی - مهناز مهرآمیز - علی حسینی مقدم - نیکی و علی ساغریدوز - عصمت برکپو - مرتضی حبیبی - مرضیه واحدی - شیبانی - رضایزاده - مجتبی منصورزاده - محبوبه پزنده - مصطفی نکویی - فاطمه بیاری - دخیلی - عبادی - منصور سلیمانی - مریم اسپلانیان - منیره پیله ور - علیرضا و شیوا و شیلا حسنی - فاطمه مهرانفر - مدرس زاده - مسعود و ازاده مزاری - گرمرودی - امام پور - محمد و محسن زادمهر - میلاد ابراهیمی - تقی و آرش و مریم محمدی - فاطمه حسینی - اسماعیل و علیرضا و جواد پهلوان و فاطمه پهلوان - مریم و رضا زهتاب

در پایان از تمامی عزیزان با حضور سبزشان به ما افتخار دادن تا در کنارشون باشیم ممنونم بویژه از سرقدم و عقبدار تیم آقایان حسین و رضا رضوانی و آقای گرمرودی عزیز سپاسگزارم .

جای دوستان غایب هم سبز که جایشون بسیار خالی بود .